Test: Měl/a bych se víc věnovat svému vztahu k tělu a jídlu?

03.02.2022

Zkuste si udělat test, který použila Dr. Tracy Tylka ve výzkumu týkajícího se intuitivního stravování. Přeložily jsme ho pro jenom pro Vás :).


Porovnejte tvrzení s Vaší zkušeností a odpovězte ano/ne. 


1. oblast:  Bezpodmínečné dovolení jíst

  • Snažím se vyhnout jídlům s vysokým obsahem tuku, sacharidů nebo kalorií. 
  • Když mám chuť sníst určité jídlo (které považuji za "zlé"), nedovolím si to. 
  • Dodržuji pravidla mého dietního plánu, který mi diktuje co, kdy, jak mám jíst.
  • Mám na sebe vztek, když sním něco "nezdravé".
  • Zakázal/a jsem si některé jídla. 

Kolikrát jste odpověděl/a ano? Zapište si toto číslo. 


2. oblast: Jíst kvůli fyzickým důvodům spíš než emocionálním důvodům

  • Zjistil/a jsem, že jím když cítím emoce (úzkost, smutek, deprese) i když už nemám fyzicky hlad.
  • Zjistil/a jsem, že jím když cítím nudu, i když už nemám fyzicky hlad.
  • Nemůžu přestat jíst i když jsem už nasytila hlad.
  • Zjistil/a jsem, že jím když se cítím osamělý/á, i když už nemám fyzicky hlad.
  • Využívám jídlo k tomu, aby utišil mé nepříjemné emoce.
  • Zjistil/a jsem, že jím když cítím stres, i když už nemám fyzicky hlad.

Kolikrát jste odpověděl/a ano? Zapište si toto číslo.  


3. oblast: Spolehnutí se na vlastní signály hladu a nasycení. 

  • Neumím říct, kdy jsem jemně plný/á (poznat první příznaky nasycení).
  • Neumím říct, kdy mám jemný hlad (poznat první příznaky hladu)
  • Nedůvěřuji svému tělu natolik, aby mi řeklo, kdy mám jíst.
  • Nedůvěřuji svému tělu natolik, aby mi řeklo, co mám jíst.
  • Nedůvěřuji svému tělu natolik, aby mi řeklo, kolik mám toho jíst.
  • Když jím, neumím říct, kdy se stávám pln/ý.

Kolikrát jste odpověděl/a ano? Zapište si toto číslo.   


Vyhodnocení: Oblast s nejvyšším skórem je oblast, na které by bylo vhodné v nejbližším období se zaměřit. Cílem je umět na většinu tvrzení říct NE (např. se naučit poznávat už první signály hladu).


Zdroje: 

https://www.evelyntribole.com/wp-content/uploads/worksheets-preview.pdf

Dr. Tracy Tylka | Department of Psychology (osu.edu) 

 

© 2022 Všechna práva vyhrazena
TAD
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky